Panorama krov je jedan od najlepših detalja na automobilu i u poslednje vreme kupci, pogotovo novih vozila, često biraju verzije sa panorama krovom.
Ovakav krov pruže poseban ugođaj tokom vožnje. Povećava količinu svetlosti u automobilu i daje osećaj prostora i otvorenosti posebno u sunčanim krajevima.
Često, na manjem automobilu, daju osećaj većeg unutrašnjeg prostora.
Još jedna prednost je što se pomoću panoramskog krova može prozračiti unutrašnjost automobila.
Delimično otvaranje krova omogućava cirkulaciju vazduha a bez prevelikih udara vetra kao kada se otvaraju prozorska stakla na vratima.
Kako održavati panorama krov
Panorama krov zahteva posebnu brigu. Neodstaci i nepravilno rukovanje i održavanje mogu dovesti do brojnih problema sa panoramskim krovom.
Panoramski krovovi danas su napravljeni od dobrih materijala. Ipak, redovno ga je potrebno čistiti a prilikom pranja vozila proveriti da li je negdje ostalo viška vode.
Ona se može zadržati u mehanizmima koji omogućuju klizanje stakla.
Mehanizam za otvaranje panoramskog krova potrebno je podmazivati izvana. Dihtunzi se najčešće održavaju silikonskom mašću.
Vodilice takođe treba da su suve. Uvek nakon održavanja proveriti da li se dobro zatvara i otvara.
Mane panoramskog krova
Imajte u vidu da ćete pri kupovini automobila uvek morati da platite više novca za vozilo koje dolazi sa staklenim krovom. Ovo pogotovo važi za nove modele automobila.
Takođe, u automobilima sa panoramskim krovom temperatura u automobilu sa panoramskim krovom je tokom letnjih vrućina mnogo veća.
Zbog svega ćete češće paliti klima-uređaj a to je dodatni trošak.
Vozači koji ne posedju garažu treba posebno da paze gde će se parkirati jer svaki mali kamenčić koji udari u krov može osaviti posledice. Jer nije isto kao kada imate limeni krov vozila.