Novi automobili do 15.000 evra

Novi automobili do 15.000 evra
Foto: Pixabay.com

Novi automobili sa cenom do 15.000 evra su za naše standarde dostupna i veoma solidna opcija.

Međutim imaju ogromnu konkurenciju u polovnim automobila u istom cenovnom rangu.

Generalno kupovinom polovnjaka za isti novac dobijate veći, komforniji, brži/snažniji auto sa bogatijom opremom u odnosu na kupovinu novog vozila.

Sa druge strane, kod novog dobijate garanciju, koja ide od 2 godine, pa naviše, ali uz ograničenje kilometraže (npr. uglavnom do 100.000, ali i do 150.000 km).

Problemi kod kupovine novih

Jedan od problema kod kupovine novih automobila posebno sa ograničenin budžetom je taj što cenovnici nisu uvek ažurni.

Cene se u međuvremenu menjaju, dešava e da model ili generacija modela više nisu u ponudi, da željena verzija nije dostupna na lageru i da se na njenu isporuku mora čekati po više od pola godine. Ponekad ni određeni paketi opreme nisu (više) dostupni itd.

Prednosti i mane novih automobila

Neke prednosti su očigledne kada su u pitanju novi automobili do 15.000 evra: imate fabričku garanciju znate da auto nije nikad slupan, ne pitate se da li je redovno održavan. Delovi su novi i znatno manji je rizik od kvara na putu i nepredviđenih troškova.

Očigledno ako hoćete nov automobil po ceni do 15.000 evra to će morati biti manji automobil. Budite spremni da sve popravke ili intervencije radite u ovlašćenom servisu.

Tu su cene najčešće više, neke troškove ne pokriva garancija, što znači da će njihova cena biti znatno viša. Postoje razni primeri, ali to zavisi od proizvođača do proizvođača, tako da tu ne možemo ništa da generalizujemo

Ponuda novih automobila do 15.000 evra

Novi automobili do 15.000 evra
Foto: Shutterstock

Ovde po pravilu spada B segment automobila. Renault Clio, Toyota Yaris, Peugeot 208

U zamišljenu tabelu sa cenom ulaze razičiti modeli Dacia vozila, Logan, Stepway, poneki Duster. Može se odabrati i manja limuzina kao Citroen C-Elysee, Škoda Rapid (prestala da se proizvodi 2019. ali je još ponegde ima), Škoda Scala (teoretski naslednica Rapida).

Tu su najčešće vozila polo klase.

Što se tiče automobila iz „polo“ klase, oni danas mogu da posluže kao sasvim ozbiljna vozila, u zavisnosti od motorizacije, naravno. Pritom mogu i ozbiljno da se napakuju opremom, ali tada se opasno približavaju granici od 15.000 evra.

U svakom slučaju – ukoliko ste odlučili da uzmete nov automobil, naš savet je da nipošto ne žrtvujete motorizaciju u korist bogatije opreme.

Sa jačim motorom vozićete opuštenije, preticati bezbednije, motor će biti rasterećeniji. Takođe, lamela će duže trajati, bićete bezbedniji na auto-putu i brže. Pritom potrošnja goriva neće biti mnogo veća, ako uopšte bude. Registracija će možda biti za nijansu skuplja.