Toyota lider na tržištu automobila u svetu 2021. godine

Toyota najprodavaniji automobil na svetu
Foto: Pexels.com

Prodaja Toyota automobila je porasla za 10,6% u 2021. godini i japanski proizvođač automobila zadržao je svoju poziciju najprodavanijeg brenda na svetu drugu godinu zaredom.

U kombinaciji sa svojim premium brendom Lexus, Toyota je prošle godine prodala ukupno 9,6 miliona automobila. Nadmašili su Volkswagen, svog najbližeg konkurenta, za oko 4,8 miliona.

Toyotin rast prodaje pripisuje se organizaciji lanca snabdevanja i gomilanju zaliha pre nego što je celu automobilsku industriju zahvatio nedostatak poluprovodnika i drugih električnih komponenti.

Firma je ostvarila značajan rast u prodaji elektrificiranih vozila. Prošle godine je prodto ukupno 2,6 miliona, što predstavlja rast od 33,8%.

RAV4 najpopularniji model

Iz Toyote su saopštili da je RAV4 sada najprodavaniji model, ispred corolle, koja je ranije držala lidersku poziciju.

Oko 2,4 miliona prodatih Toyotinih vozila bili su hibridi, što je povećanje od 27,4% na godišnjem nivou, dok je samo 14.407 bilo potpuno električnih vozila.

Ukupna prodaja Toyota Motor Group-a dostigla je 10,5 miliona kada se kombinuju Toyota, Lexus i njene druge podružnice, Daihatsu i Hino.

Ukupno, Volkswagen grupa je nadmašena za 1,6 miliona jedinica.

Azija je najveće tršište za Toyota automobile

Kompanija je ostvarila značajan rast na nekoliko međunarodnih tržišta. Azija je i dalje najveće tržište Tojote, sa 3,1 milion prodatih jedinica i rast od 13,2%.

Sledi Severna Amerika koja je bila drugo najuspešnije tržište za Tojotu, sa 2,6 miliona prodatih vozila uz rast od 11,3%.

Toyota najprodavaniji brend u SAD

Tokom 2021. godine u SAD je ostvaren istorijski uspeh jer je Toyota postala najprodavaniji proizvođač automobila u Americi, okončavši 90-godišnju dominaciju General Motorsa na tržištu.

U Evropi, Toyota Motor Group je prodala nešto više od milion vozila, što predstavlja rast od 7,1%. Uprkos povećanju prodaje, Toyota je i dalje teško pogođena gorenavedenom krizom čipova, i drugim lošim uticajima pandemije Covid-19.

„Uprkos uticaju nestašice delova koji traje od septembra, delom zbog širenja Covid-19 u jugoistočnoj Aziji, proširenje asortimana elektrifikovanih vozila i snažna prodaja doprineli su dobrim performansama prodaj“, rečeno je u Toyoti.

Zbog različitih otežavajućih faktora ipak malo je verovatno da će Toyota dostići svoj cilj proizvodnje od devet miliona vozila.