Aston Martin će od 2026. godine kupcima nuditi potpuno elektrifikovanu paletu automobila, i preći na hibridni i električni pogon.
Tačnije svi modeli ovog proizvođača biće ili hibridni, ili potpuno električni.
Financial Times je preneo izjavu Lawrenca Strolla, predsedavajućeg u kompaniji Aston Martin Lagonda, kako vlada uverenje da potražnja za električnim automobilima raste i da će uskoro svi potencijalni kupci želeti da kupe vozila na moderni pogon.
Nešto ranije kada je Aston Martin predstavio DBX 707 – sa neelektričnim twin-turbo V8 motorom – ipak su priznali da ljudi još uvek vole miris i buku koju proizvode motori sa unutrašnjim sagorevanjem.
I oni ni u budućnosti neće biti uskraćeni – ako neki kupac bude hteo da kupi automobil samo sa komponentama elektrifikacije, ali sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, ili na delimično hibridni pogon, Aston Martin će ga proizvesti.
Aston Martin neće odmah preći na električni pogon
Zaključak je da će kompanija polako preći u električnu eru. Jedno vreme nudiće zajedno i električne i hibridne modele bar u određenom vremenskom periodu dok god postoji potražnja.
Ako bi odmah došlo do prekida proizvodnje ”starih” motora Aston Martin bi morao ukinuti V12 (12 cilindara) motor do ciljne 2026. godine.
Manje od 50.000 automobila sa V12 motorom proizvede se širom sveta svake godine (uključujući Bently i Audi V-12). Zato može delovati kao periferno pitanje koji će proizvođač automobila poslednji ostati kao proizvođač V-12 motora.
V12 – nostalgija za bučnim motorom
Ipak, ljubitelji automobila širom sveta zainterosavni su za sudbinu ove “aristokratske konfiguracije” motornih cilindara. Razlog je brojnost važnih modela automobila koji su koristili V12.
Signifikantan je komentar jednog čitaoca na vest o ukidanju V12 motora: ”Možda nikada neću uspeti da priuštim takav automobil, ali dugo nakon što prestane proizvodnja tražiću klipove na Youtube-u samo da ponekad čujem taj moćni zvuk”.
Aston Martin potvrdio da planira da nastavi da nudi sopstveni V-12 sve dok ne bude primoran da prestane. To će se desiti zbog pooštravanja evropskih standarda za emisiju izduvnih gasova. Procenjuje se da je to još pet godina, do 2026. ili 2027.
Sve rigorozniji propisi poput Euro 7 standarda emisije štetnih gasova otežavaju proizvođačima da zadrže 12-cilindrične motore u ponudi. Ali delimična elektrifikacija ili neko drugo rešenje moglo bi da ih održava aktuelnim još nekoliko godina.
Ovaj princip primeniće, na primer Lamborghini.
S druge strane Mercedes AMG sa V6 i V8 motorima će preći u hibridnu eru.
Za sada postoje informacije da će Aston Martin DBX biti ponuđen i u plug-in hybrid obliku nešto ranije, od 2024. godine. Tada se očekuje da će biti predstavljen facelift model.
Aston Martin planira uskoro da predstavi drugi hibridni model – Valhalla. On je opremljen centralno smeštenim 4,0 litarskom twin-turbo V8 motorom i sa dva električna motora. Kombinovano proizvode 698 kW odnosno 950 konjskih snaga.