Land Rover Defender, jedan od najpoznatijih automobila na svetu, terenac iz safari avantura i saveznik vojnih misija, dobio je i svoju električnu verziju.
U ovu avanturu upustila se kompanije E.C.D. Automotive Design iz Sjedinjenih Američkih Država (Florida) koja se specijalizovala za modifikacije upravo Land Rover Defender-a.
Takođe, prvi su ranije napravili potpuno električni Range Rover.
Ovo je ipak prvi put da eksperimentišu na ovakav način sa Defenderom. Iz radionice je do sada je Defender izlazio sa poboljšanim i modernim osobinama, pa čak i sa V8 sportskim motorom.
Umesto brojnih cilindara sada je ispod haube električni motor, razvijen, a gde drugo nego u Tesli.
Elektro Defender – karakteristike
U E.C.D-u su napravili dve verzije Land Rover Defender-a sa istim pogonom. Umesto klasičnog motora i izduvnog sistema pokreće ih električni motor sa mogućnošću da razvije 450 konjskih snaga (KS) i ima bateriju od 100 kWh.
Da terenac ostane terenac omogućiće pogon na sva četiri točka, a napraljen je vazdušni ovjes dok su na točkovima BF Goodrich gume pogodne za svaku podlogu.
Ovakva konfiguracija bez obzira na oblik Defendera dostiže brzinu od 100 km/h za nešto više od pet sekundi. Baterija će izdržati oko 354 kilometra nešto umerenije vožnje.
Jedna od verzija – Britton dolazi sa klasičnom osovinom i standardnim kočnicama. Boja koja liči na plavu je ustvari Cool Khaki siva. U unutrašnjosti dominiraju koža i tkanina u crnim i bež varijantama kao i detalji izrađeni od drveta na zadnjim sedištima i u prtljažniku.
Detalji koji odaju pravi Land Rover
Ova kombinacija drveta i modernih delova, zajedno sa električnim displejima ispala je dosta uzbudljivo. Zadnja drvena klupa daje potpuno ‘old school’ avanturistički šmek.
Druga električna verzija Land Rover Defendera – Morpheus je robustnija i ima drugačije, unapređene osovine te diferencijal sa ograničenim proklizavanjem. Unutrašnjost je obložena kvalitetnom kožom, ali za razliku od Defendera, nema drvenih detalja.
Morpheus pak karakteriše sjajno ozvučenje i prostranost, krovni nosači, hladnjak za zaštitom i eksterna svetla.
Na Defenderima ne možete da koristite Tesla Supercharger – već samo normalno punjenje pomoću Level 2 punjača. Ovo znači da će vam trebati više od jedne noći da dopunite otprilike 100 kilovat-sati baterija.
A pošto zadnje baterije idu ispod poda, gubi se izvesna fleksibilnost sa rasporedom sedišta u trećem redu. Na famoznoj goreopisanoj drvenoj klupi. Električni pogon dodaje oko 90.000 dolara na cenu.
E.C.D. – ljubav prema Land Roveru pretvorena u posao
E.C .D.Automotive Design (E.C.D.) je kompanija koja se bavi restauracijom i preuređivanjem vozila i kombinuje ”klasičnu lepotu” engleskih automobila sa modernim performansama.
U opisu kompanije/radionice navode da su od osnivanja popunjavali prazninu na tržištu luksuznih automobila, praveći okvir za razvoj svojih prilagođenih Defendera i Range Rovera.
“Električna verzija je samo jedno od mnogih rešenja za pogon na našem opsežnom meniju koji omogućava klijentima da zaista ostvare san o personalizovanom starinskom Defenderu ili Range Roveru iz svojih snova“, rekao je Tom Hambl, suosnivač E.C.D. Automotive.
E.C.D ima više od 50 zaposlenih i brojne nagrade za uspehe u ovom segmentu preuređenja klasičnih automobila.
Osnivači firme odrasli su u Engleskoj, u Midlandsu, voma blizu čuvene Lode Lane fabrike gde su se prizvodili Land Rover Defenderi. Otud potiče njihova ljubav prema ovim vozilima.