Land Rover Defender na struju – iz čuvene radionice

Foto: Caranddriver.com

Land Rover Defender, jedan od najpoznatijih automobila na svetu, terenac iz safari avantura i saveznik vojnih misija, dobio je i svoju električnu verziju.

U ovu avanturu upustila se kompanije E.C.D. Automotive Design iz Sjedinjenih Američkih Država (Florida) koja se specijalizovala za modifikacije upravo Land Rover Defender-a.

Takođe, prvi su ranije napravili potpuno električni Range Rover.

Land Rover Defender na električni pogon.

Ovo je ipak prvi put da eksperimentišu na ovakav način sa Defenderom. Iz radionice je do sada je Defender izlazio sa poboljšanim i modernim osobinama, pa čak i sa V8 sportskim motorom.

Umesto brojnih cilindara sada je ispod haube električni motor, razvijen, a gde drugo nego u Tesli.

Elektro Defender – karakteristike

U E.C.D-u su napravili dve verzije Land Rover Defender-a sa istim pogonom. Umesto klasičnog motora i izduvnog sistema pokreće ih električni motor sa mogućnošću da razvije 450 konjskih snaga (KS) i ima bateriju od 100 kWh.

Da terenac ostane terenac omogućiće pogon na sva četiri točka, a napraljen je vazdušni ovjes dok su na točkovima BF Goodrich gume pogodne za svaku podlogu.

Ovakva konfiguracija bez obzira na oblik Defendera dostiže brzinu od 100 km/h za nešto više od pet sekundi. Baterija će izdržati oko 354 kilometra nešto umerenije vožnje.

Land Rover Defender - unutrašnjost.

Jedna od verzija – Britton dolazi sa klasičnom osovinom i standardnim kočnicama. Boja koja liči na plavu je ustvari Cool Khaki siva. U unutrašnjosti dominiraju koža i tkanina u crnim i bež varijantama kao i detalji izrađeni od drveta na zadnjim sedištima i u prtljažniku.

Detalji koji odaju pravi Land Rover

Ova kombinacija drveta i modernih delova, zajedno sa električnim displejima ispala je dosta uzbudljivo. Zadnja drvena klupa daje potpuno ‘old school’ avanturistički šmek.

Druga električna verzija Land Rover Defendera – Morpheus je robustnija i ima drugačije, unapređene osovine te diferencijal sa ograničenim proklizavanjem. Unutrašnjost je obložena kvalitetnom kožom, ali za razliku od Defendera, nema drvenih detalja.

Land Rover Defender - zadnja klupa.

Morpheus pak karakteriše sjajno ozvučenje i prostranost, krovni nosači, hladnjak za zaštitom i eksterna svetla.

Na Defenderima ne možete da koristite Tesla Supercharger – već samo normalno punjenje pomoću Level 2 punjača. Ovo znači da će vam trebati više od jedne noći da dopunite otprilike 100 kilovat-sati baterija.

A pošto zadnje baterije idu ispod poda, gubi se izvesna fleksibilnost sa rasporedom sedišta u trećem redu. Na famoznoj goreopisanoj drvenoj klupi. Električni pogon dodaje oko 90.000 dolara na cenu.

E.C.D. – ljubav prema Land Roveru pretvorena u posao

E.C .D.Automotive Design (E.C.D.) je kompanija koja se bavi restauracijom i preuređivanjem vozila i kombinuje ”klasičnu lepotu” engleskih automobila sa modernim performansama.

U opisu kompanije/radionice navode da su od osnivanja popunjavali prazninu na tržištu luksuznih automobila, praveći okvir za razvoj svojih prilagođenih Defendera i Range Rovera.

Land Rover Defender - parking i punjenje.

“Električna verzija je samo jedno od mnogih rešenja za pogon na našem opsežnom meniju koji omogućava klijentima da zaista ostvare san o personalizovanom starinskom Defenderu ili Range Roveru iz svojih snova“, rekao je Tom Hambl, suosnivač E.C.D. Automotive.

E.C.D ima više od 50 zaposlenih i brojne nagrade za uspehe u ovom segmentu preuređenja klasičnih automobila.

Osnivači firme odrasli su u Engleskoj, u Midlandsu, voma blizu čuvene Lode Lane fabrike gde su se prizvodili Land Rover Defenderi. Otud potiče njihova ljubav prema ovim vozilima.