Mercedes EQXX – standard efikasnosti koju drugi neće lako dostići

Foto: autocar.co.uk

Vision EQXX novi je koncept električnog automobila iz Mercedes-Benza. Reklamiraju ga pod nazivom ”reper efikasnosti”. I kada se sagleda šta će sve ponuditi, činjenica je da će Mercedes podići lestvicu visoko.

Koncept bi uskoro trebalo da se nađe ”na traci” i bude zvanično predstavljen ljubiteljima noviteta čuvenog nemačkog koncerna.

Neke činjenice o Mercedesu EQXX već su poznate: u kompaniji navode da će automobil moći prevaliti do hiljadu kilometara sa jednim punjenjem baterije. To je otprilike razdaljina između Berlina i Pariza.

Jačina baterije je nešto manje od 100 kwH i imaće za 50 odsto manju zapreminu od baterije u Mercedesu EQS. To je sadašnji flagship model ovog proizvođača. Baterija zajedno sa kućištem biće teška oko 500 kilograma.

Električni motor Merceces Visiona EQXX ima 201 konjsku snagu. Proizvođač se pohvalio velikom efikasnošću jer će prenosom, skoro 95 odsto snage završiti u točkovima.

Efikasnost je, kažu u Mercedesu, novi reper u automobilskoj industriji, a ne snaga kao što je to bilo ranije.

Na vozilo je ugrađen solarni panel koji proizvodi energiju za napajanje svjetla, i još nekih dijelova elekronike.

Posebna baterija služi za akumuliranje ove solarne energije. Ako je puna može poslužiti kako dodatni pogon za još 20-ak kilometara
Mercedes Vision EQXX je u obliku sedana, dugačak 4 metra i 63 centimetra, međuosovinske širine 280 centimentara.

Čuveni Mercedes G klase, npr. dugačak je 475 cm.

EQXX je težak 1.750 kilograma, što nije mnogo za standarde električnih vozila.

Mercedes EQXX je šampion aerodinamike

Karoserija je ultra aerodinamična u obliku kapi vode, sa veoma niskim prednjim delom. Podseća na model C11 popularan sedamdesetih godina.

Foto: autocar.co.uk

Aerodinamičnost je iskorištena dodatnim elementima poput vazdušnih zavesa, poklopaca i pokretnih elemenata kao što je difuzor koji se pozadi izvlači pri većim brzinama.

Mercedes se hvali da je ovaj model svetski šampion aerodinamike koja je izuzetno značajna, jer električni automobili troše dve trećine baterija da bi savladali samo otpor vazduha.

Aerodinamičnost EQXX-a je ključni element koji mu omogućava da pređe toliku razdaljinu sa jednim punjenjem baterije i zato joj je posvećena tolika pažnja.

Gume s ultraniskim otporom kotrljanja razvijene su u saradnji s kompanijom Bridgestone.

Vozač ovog Mercedesa ispred sebe će imati ekran od 1,2 metra! Ekran ima rezuluciju od 8k i navigacijski sistem koja u 3D grafici prikazuje područje kojem se vozite iz satelitskog ugla.

Foto: autocar.co.uk

U skladu sa trendom, vozilo nije samo električno već ima jaku eko-notu. U proizvodnji su korišteni održivi materijali poput ”veganske kože” dobijene od gljiva i vlakana od kaktusa. Paotosnice su od bambusovih materijala.